اغلب دارو های ضد التهابی استروئیدی و غیر استروئیدی دارای عوارض جانبی زیادی هستند

لذا باید در مصرف آن ها احتیاط کرد و حداقل دوز لازم و حداقل مدت زمان استفاده را پزشک جراح ارتوپد منظور کند و به بیمار نیز گوشزد کند ، زیرا بسیاری از بیماران بدون تجویز پزشک متخصص ارتوپدی و یا سایر پزشکان این دارو ها را مورد استفاده قرار می دهند و یا اگر قبلا برای آن ها تجویز شده است بدون صلاحدید پزشک متخصص این دارو را برای مدت طولانی ادامه می دهند که برای بدن مضر است و برای بیمار صلاح نیست. من جمله این عوارض جانبی عوارض گوارشی است که بعضا حتی می تواند باعث سوء هاضمه و یا ایجتد زخم معده و یا دستگاه گوارش مثل زخم اثنا عشر شود. لذا در تحقیقات و بررسی هایی که محققان و پزشکان در رشته ارتوپدی و سایر رشته ها انجام داده اند ، موفق به کشف یک سری دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی با اثر اختصاصی تر روی درد و گیرنده های مفاصل شده اند که اثر کمتری روی دستگاه گوارش دارد و عوارض گوارشی آن ها را کاهش می دهد و این دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی را COX2 inhibitor (مهار كننده آنزيم كوكس ٢) می گویند. از جمله این دارو ها می توان به سلكوكسيب (Celecoxib) یا اصطلاحا سلكسيب (celexib) اشاره کرد که برند معروف و آمریکایی آن سلبركس (Celebrex) است که ساخت کارخانه فايزر (Pfyzer) می باشد. از برند های معروف ایرانی و خارجی داروی دیکلوفناک می توان به ولتارن (Voltaren) و آلفن ايكس ال (Alfen xl) و همچنین قرص های پين آف (Pain off) اشاره کرد.