همانطور که می دانیم یکی از شایع ترین علل درد زانو و سایر مفاصل ابتلا به آرتروز یا استئوآرتریت مفصلی است.

جالب است که در علم پزشکی برخلاف علوم ریاضی راه حل واحدی برای یک درد و یا یک مسئله وجود ندارد ، هرچند در ریاضیات نیز بعضا یک مسئله چندین راه حل دارد ولی در پزشکی در عین اینکه چندین راه حل برای یک درد و یا یک مسئله و یا یک بیماری وجود دارد ، در بسیاری از موارد مجموعه یا تلفیقی از راه های درمانی کمک بیشتری می کند تا یک روش درمانی دارد. همچنین در بسیاری از موارد علت بروز یک بیماری و درد به چندین عامل بستگی دارد و نه تنها یک عامل به تنهایی و به اصطلاح مولتي فاكتوريال (Multi factorial) است. لذا به عنوان یک پزشک هرچه ما دانستنی هایمان راجع به علل یک بیماری و درد بیشتر باشد و بیمار خود را نیز در نحوه درمان بیشتر آگاه بکنیم ، موفقیت بیشتری خواهیم داشت و اگر از روش های درمانی متنوعی در کنار هم و یا به توالی در پی هم استفاده کنیم معمولا بهبودی و کنترل بیماری بهتر خواهد بود. در ضمن نکته ای که در طب و پزشکی وجود دارد برخلاف بسیاری از سایر علوم ، نادانسته ها و نکات مبهم و پوشیده و پنهان بسیار بیشتر از دانسته های ما است و از این جهت می توان علم پزشکی را به علم نجوم تشبیه کرد که ما آنچه که در مورد پهنای بیکران کهکشان ها و ستاره ها می دانیم خیلی کمتر است از آنچه که نمی دانیم و لذا با پیشرفت علوم ما در بسیاری از موارد توانایی های بیشتری را برای تشخیص و درمان بیماری ها پیدا می کنیم ولی هیچکدام از روش های نوین و پیشرفته مثلا استفاده از لیزر در پزشکی و ارتوپدی و درمان بیماری های مفاصل و استخوان و عضلات و اندام ها جایگزین روش های ساده تر و مراقبت هایی که بیمار با توصیه های پزشک و دقت و آموزش میسر می شود ، نمی شود.